З досвіду роботи

“Мистецтво навчання є мистецтво пробуджувати в юних душах допитливість і потім задовольняти її”.
А.Франс

Використання комп'ютера як засобу

 навчання на уроках історії

Особливість змісту історії як предмету, зокрема необхідність розвитку в учнів уяви, формування історичних уявлень, розвитку мислення на картинах минулого передбачають використання на уроках спеціальних засобів навчання, насамперед наочних картин, малюнків, фільмів та ін.
Використання технічних та інших засобів навчання сприяє підвищенню ефективності значно покращує можливості подання навчальної інформації; підсилює мотивацію навчання; пізнавальну активність та самостійність учнів; розширює варіативність навчальних задач; дозволяє якісно змінити процедуру контролю навчальних досягнень та діяльності дітей, забезпечуючи при цьому гнучкість управління навчальним процесом. Сучасний персональний комп’ютер, володіючи великими функціональними можливостями може бути використаний як із найбільш ефективних засобів сучасного навчання. Тому у педагогіці і психології останніх років було визначене спеціальне поняття „комп’ютерного навчання”.  
Також використання програмних засобів значно підвищує інтерес до навчання, підвищує мотивацію за рахунок новизни та поєднання більш різноманітних та наочних методів навчання у сукупності з традиційними.
З точки зору викладання педагогічні програмні засоби дають педагогу наступні можливості:
o реалізувати і розповсюдити у вигляді педагогічних програмних засобів свій досвід викладання, свою модель навчання;
o вивчити досвід провідних у своїй області викладачів;
 підвищити ефективність роботи викладачів за рахунок виконання рутинної роботи за допомогою комп'ютерних засобів в короткий проміжок часу та автоматичній оцінці процесу навчання всіх учнів.

Комп’ютер може використовуватися у всіх видах і формах навчання. При цьому будь – який підхід до виділення етапу використання комп'ютера повинен завжди визначатися викладачем. Він також приймає рішення про дидактичну об’єктивність використання його на конкретному уроці.
Широке використання комп'ютера, відбір і підготовка навчальної інформації суттєво змінюють методику роботи вчителя. Традиційно методика роботи педагога направлена на забезпечення його неопосередкованого контакту з учнями, формування в них знань, вмінь і навичок; на розвиток особистості взагалі. В залежності від принципу оптимізації навчання педагог так трансформує навчальний процес, структурує зміст, обирає необхідні методи, засоби навчання, його форми, умови, так активізує самостійну діяльність учнів, щоб в кінці було досягнуто максимально високий ефект навчально-виховного впливу.
Особливостями комп'ютера як технічного засобу навчання є те, що він володіє великими можливостями, які дозволяють при виконанні певних програм відтворювати найбільш істотні риси історичних епох, соціокультурних комплексів. і володіє величезною базою даних, яка дозволяє  знайти будь – яку інформацію.



Немає коментарів:

Дописати коментар